in

Oto 7 wskazówek, które pomogą Ci przezwyciężyć uzależnienie od kawy. To naprawdę proste!

Dla wielu osób poranny posiłek bez kawy nie istnieje. Inni zaczynają dzień tylko i wyłącznie od tego energetyzującego napoju.


Kofeina może z pewnością dostarczyć Ci dużo potrzebnej energii, ale nie na długi czas.

Jeżeli pijesz dwie, trzy lub więcej filiżanek kawy dziennie, to może najwyższy czas na to, aby zastanowić się czy to nie szkodzi Twojemu organizmowi.

Zdecydowałeś się kiedyś na dzień wolny od kawy i dostałeś bólu głowy, albo nie zdążyłeś jej wypić i jedyne o czym myślałeś to “Gdzie dostanę gorącą kawę?!”
To chyba znak, że jesteś uzależniony od tego napoju.

Źródło:
https://pixabay.com/photo-1572748/

Chociaż kofeina ma swoje zalety i może być ratunkiem od czasu do czasu,
uzależnienie od niej może mieć także wiele wad…

Oto 7 wskazówek, które pomogą Ci przezwyciężyć uzależnienie od kawy:

#1 Ogranicz spożycie kawy


Zacznij od zmniejszenia ilości napojów zawierających kofeinę,

które spożywasz codziennie. Jeśli zwykle pijesz trzy filiżanki do południa, zmniejsz liczbę do dwóch. Jeśli miewasz zwykle dwie, zacznij od jednej.

2# Pij herbatę zamiast kawy

Źródło:
https://pixabay.com/photo-556777/

Herbata to napój, którym śmiało możesz zastąpić kawę.
Herbata posiada znacznie niższy poziom kofeiny niż kawa

i jest dla niej świetną alternatywą. Czerwona herbata jest bezkofeinowa, a nadal zapewnia naturalną energię, dzięki działaniu przeciwutleniaczy.

#3 Nie dopuść do odwodnienia


Picie dużej ilości wody pomoże Ci w detoksykacji organizmu.

Dbaj o dobre nawodnienie szczególnie w okresie przejściowym, aby przygotować ciało na mniej zależny od kofeiny sposób życia.

#4 Stosuj suplementy

Źródło:
https://pixabay.com/photo-26622/

Przyjmowanie witamin i minerałów, zwłaszcza wapnia, magnezu, cynku i witamin z grupy B może pomóc organizmowi w uzależnieniu od kofeiny.
Witaminy z grupy B zapewniają naturalną energię, która pomoże Ci w wytrwaniu bez kawy.

Magnez złagodzi bóle głowy, jakie mogą wystąpić podczas odstawienia kofeiny.

#5 Zadbaj o dietę

Zastosuj dietę bogatą w alkaliczne potrawy, która pomoże pozbyć się z ciała toksyn.
Zwiększ spożycie zielonych warzyw liściastych i owoców, ale unikaj żurawiny i śliwek.

W ten sposób uniezależnisz się od kofeiny i dostarczysz organizmowi energetyzujące substancje odżywcze.

#6 Pij świeże soki

Źródło:
https://pixabay.com/photo-1725835/

Soki z owoców i warzyw mogą również pomóc w detoksykacji. Wypróbuj wymianę kawy oraz innych napojów kofeinowych na świeży sok w miarę możliwości.
Taki napój pomaga oczyścić ciało, a także naturalnie redukuje proces zakwaszenia organizmu.

#7 Pij kawę zbożową

Źródło:
https://goo.gl/images/VabTDW

Jeśli nie wyobrażasz sobie dnia bez zapachu kawy, po prostu zastąp ją kawą zbożową. Jest znacznie bezpieczniejszą alternatywą i nie powoduje uzależnienia.


Odstawienie kawy lub napojów energetycznych może być trudnym czynnikiem do osiągnięcia

, ale ci, którzy robią to mądrze, będą cieszyć się naturalną energią bez uzależnienia od kofeiny.
Zacznij już dziś!

Dodaj komentarz

30 zdjęć ukazujących, jak dziwny w rzeczywistości jest Dubaj i czego można się spodziewać odwiedzając go

Jak zrobić paznokcie? Poradnik krok po kroku